Mark Zuckerberg: 40% czasu spędzonego w VR poświęcimy na media społecznościowe

Szef Facebooka nie ma wątpliwości: gogle VR wykorzystamy w podobny sposób, co komputery czy smartfony. Nic więc dziwnego, że Facebook zainwestował w Oculus Rift.

Zdjęcie Facebooka pochodzi z serwisu shutterstock.com

Zdjęcie Facebooka pochodzi z serwisu shutterstock.com

Wirtualna rzeczywistość kojarzy nam się przede wszystkim z grami czy filmami. Coraz częściej myślimy też o wykorzystaniu gogli VR w edukacji czy nauce. Mark Zuckerberg, szef Facebooka, nie ma wątpliwości, że ważną rolę w wirtualnej rzeczywistości odegrają też media społecznościowe i kontakt z innymi użytkownikami.

— Jeśli spojrzymy, jak ludzie korzystają ze swoich komputerów czy smartfonów, to zauważymy, że 40% całego czasu poświęcają na jakiś rodzaj komunikacji — stwierdził Mark Zuckerberg. -Kiedy Oculus stanie się popularny, 40% czasu spędzonego w wirtualnej rzeczywistości także będzie wykorzystywane na wchodzenie w interakcję z innymi — dodał.

Na razie nie znamy żadnych konkretnych planów, ale domyślamy się, że gogle VR to świetne narzędzie dla Facebooka. Gigant już wyświetla filmiki i reklamy w 360-stopniach, ale to dopiero początek. Niewykluczone więc, że za parę lat czat będzie wyglądał tak, że wraz z rozmówcą (albo całą paczką znajomych) przeniesiemy się w dowolnie wybrane miejsce i nasze awatary będą się ze sobą komunikowały tak, jakbyśmy naprawdę tam byli. Jeśli dodamy do tego zdjęcia czy filmy nagrywane w 360-stopniach i oglądane za pomocą gogli, to okaże się, że słowa Zuckerberga nie są przesadą.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wirtualna rzeczywistość:

Kevin Spacey inwestuje w technologię VR 12 najlepszych filmów w 360-stopniach. Dla tych widoków warto mieć gogle VR Back to Dinosaur Island za darmo na Steam. Crytek chwali się swoją technologią VR Immersis VR: wirtualna rzeczywistość bez gogli. Ciekawy pomysł i... wielkie oszustwo? Poznaliśmy europejską datę premiery Samsung Gear VR? Lenovo dorzuci do najdroższej wersji Vibe X3 gogle VR Figment VR: gogle VR w obudowie do iPhone’a! 10 najlepszych kamer 360 stopni. Tym sprzętem nakręcisz filmy VR Być jak Robert Lewandowski. Header Goal VR: piłkarska gra na Oculus Rift Samsung Gear VR kupimy w salonach.T-Mobile będzie sprzedawał gogle Samsung Gear VR: na Facebooku można oglądać filmy w 360-stopniach Capcom, twórca serii Resident Evil i Street Fighter, zainteresowany grami VR Everest VR: załóż gogle i zdobądź najwyższy szczyt Ziemi 9 najlepszych apek na Google Cardboard. Co ciekawego oferują tanie gogle VR? Nowa wersja Samsung Gear VR ma już datę premiery Wirtualna rzeczywistość odmieni pornografię. "VR bardziej oddziałuje na nasze zmysły" Na YouTube każdy film dopasowany jest do gogli VR VRGO: nietypowy kontroler VR Czym różni się robienie gry w VR od "zwyczajnej" gry? Spytaliśmy twórców legendarnego Crysisa Zmiana płci, łapanie dziewczyny za kolano, oglądanie narodzin syna. 10 nietypowych zastosowań gogli VR TYLKO U NAS: ViReMED - słynna polska chirurg wchodzi do branży VR Polskie gogle Da Vinci VR: nie czekajmy na doskonałą VR. Bierzmy ją teraz VR przed Oculusem: Amiga 3000 - wirtualna rzeczywistość, jakiej nie znacie Wirtualna rzeczywistość nie tylko dla grających. Razer czarnym koniem VR?